Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesIAMD. ERP in vogelvluchtVeelgestelde vragen
Hoe pas ik het adres van een klant aan? Waarom verschijnt het oude adres nog op de factuur?

Hoe pas ik het adres van een klant aan? Waarom verschijnt het oude adres nog op de factuur?

Als je een klantfiche aanpast worden items (zoals facturen) niet automatisch mee aangepast. Lees hier waarom en hoe je dan wel verder moet

Steven Lemmens avatar
Geschreven door Steven Lemmens
Meer dan 8 maanden geleden bijgewerkt

​Je opent hiervoor gewoon de klant en past de verschillende velden aan van het adres (adres, tweede adresregel, postcode en gemeente, ...). Als het om een lever- of facturatieadres gaat, dan doe je dat op het tabblad met de adressen.

Deze wijziging heeft GEEN effect op offertes/orders/verkoopfacturen/... die al gekoppeld waren aan deze klant. Daar blijft alles bij het oude. Je wil immers niet dat historische data wordt aangepast. Als je bv. een verkooporder toch aan het nieuwe adres wil richten (omdat dit bv. nog niet de deur uit was), dan kan je de keuzelijst "Klant" leeg maken met het kruisje en dan dezelfde klant opnieuw selecteren. De adresvelden worden dan bij dit verkooporder allemaal opnieuw ingevuld met het nieuwe adres.

Was dit een antwoord op uw vraag?