Voor de integratie met Exact Online is het nu ook mogelijk om per vestiging een kostenplaats in te stellen. Hiermee kan u per vestiging toch de boekingen naar eenzelfde Exact Online-administratie gescheiden houden. U leest in dit helpdeskartikel meer over hoe u dit kan instellen en waarom u dit zou willen kunnen gebruiken.
Opgelet
Dit is voorlopig alleen beschikbaar bij de Exact Online-boekhoudkoppeling. U kan dit niet gebruiken bij andere boekhoudkoppelingen.
Aparte kostenplaats instellen per vestiging
Normaliter stelt u een aparte Exact Online-administratie in per vestiging, waardoor u uw boekhouding van de verschillende vestigingen volstrekt gescheiden kan blijven voeren. Voor de gevallen waarbij u binnen één enkele Exact-Online administratie toch de verrichtingen van meerdere vestigingen wil opnemen, voorziet het systeem de kostenplaatsen.
U kan per vestiging een kostenplaats instellen. Deze kostenplaats wordt mee weg geschreven naar Exact Online, waardoor u de boekingen per vestiging kan opsplitsen in Exact Online per kostenplaats.
Om een kostenplaats in te stellen gaat u via Instellingen > Algemeen naar het tabje met de 'Vestigingen'. U ziet daar op het tabje Boekhouding een extra veld Kostenplaats staan. Hier kan u de benaming van de kostenplaats ingeven. Opgelet, de schrijfwijze moet perfect overeenkomen met de schrijfwijze in Exact Online.