In de release van juli 2025 is er gefocust op de stabiliteit van het systeem. Hierdoor zijn er minder nieuwe features en meer oplossingen voor problemen die klanten ons gemeld hebben.
In deze release zitten minstens 15 nieuwe features en minstens 12 oplossingen voor problemen die onze klanten ons gemeld hebben.
Productverbeteringen
Omschrijving | Meer informatie |
Algemeen |
|
Bij de betalingscondities is het nu mogelijk om een onderscheid te maken tussen betalingscondities bedoeld voor 'aankoop' of 'verkoop'. Standaard zijn betalingscondities zowel bij aankoop- en verkoopprocessen beschikbaar. | |
CRM |
|
Bij het inplannen van een afspraak worden nu ook de gegevens van gebruikers, contactpersonen en leveranciers doorzocht, zodat u deze makkelijk toevoegt aan uw afspraak | |
Productbeheer |
|
Verbetering aangebracht aan productleverancier(s) instellen die met afwijkende valuta werken (zoals USD). Deze standaard valuta wordt nu automatisch mee overgenomen bij het instellen van prijzen via het tabje 'leveranciers' bij je product. |
|
Extra vinkje bij een product dat bepaalt of dit product mee mag geteld worden in het totale aantal producten die geproduceerd moeten worden of niet. Dit is handig om producten zoals verpakkingen uit te sluiten uit de telling. | Lees het artikel |
Als er een klant-specifieke prijs is ingesteld die hoger is dan de huidige algemene prijs, dan kan deze prijs alsnog gehanteerd worden (mits instelling) | Lees het artikel |
Projectbeheer |
|
Het dashboard van een project werd uitgebreid zodat alle mogelijke kosttypes worden opgenomen op het dashboard. Zo komen eigen aangemaakte kosttypes ook in de cijfers op het dashboard terecht. | Lees het artikel |
Bij het werken met todosjablonen krijg je nu ook de kans om de overkoepelende blok naam ineens in te stellen, zodat je todo's verschijnen op de juiste plek in de boomstructuur. | |
Facturatie |
|
Bij het werken met conceptfacturen (facturen in aanmaak) is het onmogelijk gemaakt om de status handmatig aan te passen, zodat u de factuur verplicht moet maken via de groene actieknop. |
|
Bij het factureren van leveringen is het nu ook mogelijk om per klant in te stellen of deze klant zijn facturen graag gegroepeerd of per levering apart wil. Zo kan u blijven factureren vanuit de lijst met leveringen. | Lees het artikel |
Orderbeheer |
|
Bij het aanmaken van leveringen in bulk worden nu enkel producten meegenomen die in voorraad zijn én die niet gereserveerd zijn voor een ander order. |
|
Bij het afdrukken van de picking list worden samenstellingen nu standaard uit elkaar getrokken zodat de afzonderlijke producten (onderdelen) van de samenstelling worden gepickt. |
|
Bij het automatisch reserveren van voorraad bij een inkooporder dat voortkomt uit een verkooporder wordt er nu duidelijker weergegeven bij het verkooporder waar deze reservatie vandaan komt. Ook de pop-up om een levering aan te maken is uitgebreid met extra informatie zodat u onmiddellijk kan zien waarom een product wel of niet mee naar de levering zou gaan. | Lees het artikel |
Vragenlijsten |
|
Aan het overzicht van de antwoorden werd nu ook een preview toegevoegd als u een bestand (zoals een afbeelding) hebt laten opladen. |
|
Integraties - Climapulse |
|
Bij het selecteren van een bestaande werkbon in Climapulse om mee te koppelen is het nu ook mogelijk om te filteren op start- en einddatum en status van de werkbon in Climapulse. | Lees het artikel |
De import-tool werd uitgebreid zodat nu ook verkoopfacturen en aankoopfacturen kunnen geïmporteerd worden. Het is ook mogelijk om nu het hoofdadres bij je installatie op te geven en de handelingen op een installatie te importeren | Lees het artikel |
Bugfixes
Algemeen |
Verbeterde gebruikerskeuzelijst om te voorkomen dat deze op sommige plekken onvolledig werd weergegeven. |
Verbetering aangebracht aan het koppelen van een agenda |
Verbetering aangebracht aan de preview wanneer je snel van documentsjabloon wisselt, nog voor het huidige documentsjabloon al was ingeladen. |
Offertes & Calculatie |
Bij het exporteren van een offerte blijven de kolommen 'Aantal', 'Eh', 'Eh-prijs' en 'Korting-%' nu leeg. |
Projectbeheer |
Verbetering aangebracht aan de navigatie wanneer je een rechtstreekse link naar een todo volgt en waarbij dan de 'vorige' knop niets doet. |
Verbetering aangebracht aan de uitvoeringsstaat bij grote projecten, waardoor dit scherm nu vlotter zou moeten werken. |
Verbetering aangebracht aan de grafieken op de sectie 'Facturen' onder het project, zodat het nog te factureren bedrag geen tijdregistraties meetelt die als 'niet factureerbaar' zijn aangeduid. |
Orderbeheer |
Verbetering bij het kopiëren van een lijn op een inkooporder wanneer deze lijn gekoppeld was aan een lijn op een verkooporder. |
Verbetering aangebracht aan goedkeuringsflows op inkooporders, zodat het nu ook mogelijk is om bijvoorbeeld de verantwoordelijke van het gekoppelde project op te nemen in je goedkeuringsflow. |
Tijdregistraties |
Probleem opgelost waarbij in sommige, zeldzame gevallen, het overzicht van de tijdregistraties oneindig bleef laden. |
Campagnes |
Verbetering aangebracht aan het instellen van filters om producten waarvoor de campagne van toepassing is in te stellen. Enkel van toepassing indien u niet met productcollecties werkt. |
OCR |
Er werd een probleem opgelost waarbij een veld van het type 'volgnummer' niet automatisch werd ingevuld bij het aanmaken van de aankoopfactuur vanuit de OCR. |