Naar de hoofdinhoud

Hoe kan ik een levering factureren?

Steven Lemmens avatar
Geschreven door Steven Lemmens
Meer dan 2 weken geleden bijgewerkt

Je kan op 2 manieren een levering factureren. Dit kan ofwel individueel (levering per levering) gebeuren of dit kan in bulk gebeuren. Het in bulk factureren heeft als voordeel dat je op 1 factuur meerdere verkoopfacturen kan groeperen.
​
Hieronder lees je hoe je een individuele levering kan factureren.
Als je meer wil weten over hoe je in bulk leveringen kan factureren, dan lees je dat in dit helpdeskartikel: hoe leveringen in bulk factureren?
​

Individuele levering factureren

Om een enkele levering te factureren gaat u als volgt te werk:

Nr.

Omschrijving

1.

Open de levering die u wil factureren

2.

Kies voor Actie > Verkoopfactuur maken

3.

Controleer de pop-up. Deze geeft weer wat er gefactureerd zal worden.
​
Deze geeft geen titels of tekstrijen weer standaard. Als u dat wel wil, dan kan u lezen hoe u dat moet activeren onderaan.

4.

Bevestig in de pop-up de ingevulde gegevens. Het systeem maakt nu de verkoopfactuur aan.

5.

Na afloop wordt je automatisch doorgestuurd naar de verkoopfactuur die net werd aangemaakt.

Opgelet, hiervoor moet uw omgeving ingesteld zijn om een verkoopfactuur te kunnen aanmaken vanuit een levering. Als dat niet het geval is, dan ziet u in stap 2 niet de optie "Verkoopfactuur maken". Dat betekent dat de facturatie moet gebeuren vanuit het verkooporder.


Titels en tekstrijen mee overnemen

Als u in de pop-up ook graag titelrijen en tekstrijen wil opgelijst zien, dan kan u dit activeren via Instellingen > Levering > Algemeen. Onder het kopje Weergave zijn er aparte instellingen voorzien om titels en/of leveringen mee over te nemen. U hebt daar twee instellingen, zodat u kan aanduiden of u enkel titels of enkel tekstrijen wil meenemen naar de levering.

Was dit een antwoord op uw vraag?