Je kan op 2 manieren een levering factureren. Dit kan ofwel individueel (levering per levering) gebeuren of dit kan in bulk gebeuren. Het in bulk factureren heeft als voordeel dat je op 1 factuur meerdere verkoopfacturen kan groeperen.
ā
Hieronder lees je hoe je een individuele levering kan factureren.
Als je meer wil weten over hoe je in bulk leveringen kan factureren, dan lees je dat in dit helpdeskartikel: hoe leveringen in bulk factureren?
ā
Individuele levering factureren
Om een enkele levering te factureren gaat u als volgt te werk:
Nr. | Omschrijving |
1. | Open de levering die u wil factureren |
2. | Kies voor Actie > Verkoopfactuur maken |
3. | Controleer de pop-up. Deze geeft weer wat er gefactureerd zal worden. |
4. | Bevestig in de pop-up de ingevulde gegevens. Het systeem maakt nu de verkoopfactuur aan. |
5. | Na afloop wordt je automatisch doorgestuurd naar de verkoopfactuur die net werd aangemaakt. |
Opgelet, hiervoor moet uw omgeving ingesteld zijn om een verkoopfactuur te kunnen aanmaken vanuit een levering. Als dat niet het geval is, dan ziet u in stap 2 niet de optie "Verkoopfactuur maken". Dat betekent dat de facturatie moet gebeuren vanuit het verkooporder.
Titels en tekstrijen mee overnemen
Als u in de pop-up ook graag titelrijen en tekstrijen wil opgelijst zien, dan kan u dit activeren via Instellingen > Levering > Algemeen. Onder het kopje Weergave zijn er aparte instellingen voorzien om titels en/of leveringen mee over te nemen. U hebt daar twee instellingen, zodat u kan aanduiden of u enkel titels of enkel tekstrijen wil meenemen naar de levering.