Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesFacturatieFacturatieschema's
Facturatieschema's met vaste bedragen

Facturatieschema's met vaste bedragen

Steven Lemmens avatar
Geschreven door Steven Lemmens
Meer dan 2 weken geleden bijgewerkt

Een facturatieschema bestaat uit verscheidene schijven die één voor één met uw klant afgerekend moeten worden om de uitvoering van een project te vereffenen. Meestal bestaat elke schijf uit een percentage dat afgerekend moet worden, maar een schijf kan ook uit een vast bedrag bestaan.

Dit helpdeskartikel legt uit hoe je met vaste bedragen binnen een facturatieschema kan werken. Er zijn ook enkele relevante helpdeskartikels, zoals meer algemene informatie over facturatieschema's en hoe u kan factureren volgens het facturatieschema.


Een facturatieschema met vaste bedragen opmaken

Een facturatieschema bestaat dus uit verschillende schijven en elke schijf kan:

  1. een percentage van het totale budget zijn

  2. een vast bedrag zijn

Om een facturatieschema op te maken, kan u echter niet terecht bij de lijst met standaard facturatieschema's. Dit dient u steeds op maat van uw offerte of project op te maken en is daardoor niet herbruikbaar. Via Instellingen > Verkoopfactuur > Facturatieschema's kan u dus alleen facturatieschema's opmaken op basis van percentages.

Om een schijf aan te maken die op basis van een vast bedrag is, verandert u het keuzelijstje waar standaard het procentteken instaat, naar een euroteken. Hiermee geeft u aan dat deze schijf uit een vast bedrag bestaat. Het veld om het percentage in te geven verdwijnt daardoor en wordt vervangen door een veld waar u het bedrag in kunt zetten.

Om een schijf binnen een facturatieschema met een vast bedrag op te maken verandert u de keuzelijst van % naar €

Een facturatieschema dat volledig uit vaste bedragen bestaat kan er dan bijvoorbeeld zo uit zien:

Een facturatieschema waarbij elke schijf uit een vast bedrag staat

Opgelet

De schijven van een facturatieschema dat uit een vast bedrag bestaan, passen zich niet aan bij een wijziging van het totale budget. Het is dan uw eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u de schijven indien nodig aanpast.

Was dit een antwoord op uw vraag?