Naar de hoofdinhoud

Veelgestelde vragen over Peppol

Steven Lemmens avatar
Geschreven door Steven Lemmens
Meer dan 2 maanden geleden bijgewerkt

Hieronder vind je een overzicht van enkele veelgestelde vragen over Peppol met het antwoord er telkens bij.

Als je nog vragen hebt over Peppol dat hieronder niet behandeld worden, neem dan zeker contact met ons op via Nova of door een e-mail te sturen naar [email protected] en te vragen om een medewerker te spreken.


Waarom verschijnt het Peppol-label niet naast de klantnaam?

Het Peppol-label wordt enkel getoond als de klant een Peppol-postbus heeft om facturen te ontvangen.
Alleen verkoopfacturen verzenden via Peppol is niet voldoende: de klant moet echt een postbus geregistreerd hebben voor inkomende facturen.


Wat doe ik met aanfacturen die niet aan een project gekoppeld moeten worden?

Niet alle facturen die je ontvangt in je peppol-inbox zijn uiteraard project gerelateerd. Je kan deze als losse aankoopfacturen bewaren, maar je kan evt. ook een apart 'overhead' project aanmaken de facturen daaronder opnemen. (Bv. 'Overhead algemeen' of 'Overhead onderaanneming', als je niet wil dat de facturen van je onderaannemer nog eens mee onder het project komen als je reeds tijdsregistraties heb binnengehaald.)

Was dit een antwoord op uw vraag?