In dit helpdeskartikel lees je meer over hoe je een inontvangstname (gedeeltelijk) ongedaan kan maken om een fout recht te zetten.
ā
Algemeen
Een inkooporder wordt in ontvangst genomen als je leverancier jouw bestelling (gedeeltelijk) heeft geleverd. Hierdoor wordt de status van het inkooporder bijgewerkt en worden de producten (indien nodig) toegevoegd aan je voorraad.
ā
Wanneer je een foutieve inontvangstname ongedaan wil maken ga je als volgt te werk.
ā
De optie om een inontvangstname ongedaan te maken vind je onder de groene actieknop.
Deze actie verschijnt pas als een inkooporder (gedeeltelijk) in ontvangst is genomen en deze actie verdwijnt wanneer de in ontvangstname volledig ongedaan is gemaakt.
Eens je daarop klikt krijg je nog een pop-up waar je kan aangeven hoeveel stuks ongedaan gemaakt moeten worden.
In de pop-up kan je nog aangeven of alle stuks ongedaan gemaakt moeten worden, of dat het maar om een gedeelte gaat. Standaard is de pop-up ingevuld alsof je de volledige inontvangstname ongedaan wil maken om tijd te besparen.
Om alle rijen snel op 0 te kunnen zetten kan je het zwarte knopje gebruiken onder het woord 'Aantal'.
Bovenaan kies je het magazijn waar (indien van toepassing) de voorraad opnieuw moet weg gehaald worden.