Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesIntegraties
Hoe werkt de koppeling met het KBO?

Hoe werkt de koppeling met het KBO?

Steven Lemmens avatar
Geschreven door Steven Lemmens
Meer dan 8 maanden geleden bijgewerkt

De koppeling met het KBO biedt de mogelijkheid om direct vanuit IAMD. ERP bedrijfsgegevens van klanten of leveranciers op te zoeken. Dit is een betalende functie die zorgt voor een efficiënte en accurate manier om bedrijfsinformatie up-to-date te houden.

Activeren

Om de koppeling met het KBO te activeren, gaat u naar Instellingen > Leveranciers > Algemeen.
Hier vindt u onderaan de optie om deze koppeling te activeren.

Bedrijfsgegevens opzoeken

Eens de koppeling geactiveerd is kan u via de klant- of leveranciersfiche in het veld BTW-nummer een opzoeking doen in het KBO-register.

Voor het opzoeken van bedrijfsgegevens is het noodzakelijk om het BTW-nummer van de klant of leverancier in te vullen. Zodra een geldig BTW-nummer is ingevuld, verschijnt er automatisch een knop voor het opzoeken van informatie in het KBO.


Door op de knop te klikken, opent er een pop-up met bedrijfsgegevens uit het KBO-register, zoals officiële adresgegevens, website, en namen van zaakvoerders.

Met een klik op de knop kunt u deze informatie direct overnemen naar uw leveranciers- of klantenfiche waardoor deze wordt bijgewerkt met de laatste informatie uit het KBO.

Opgelet
Omdat opzoekingen in het KBO tijd kunnen vergen, wordt de verkregen informatie lokaal opgeslagen. Dit kan leiden tot veroudering van de gegevens. In de pop-up met KBO-gegevens wordt de laatste datum getoond waarop deze gegevens zijn opgehaald. U kunt de gegevens actualiseren door op de knop ernaast te klikken, waarmee de nieuwste informatie uit het KBO wordt opgehaald.

Was dit een antwoord op uw vraag?