In dit helpdeskartikel vindt u meer informatie over enkele veelvoorkomende foutmeldingen of vragen die naar boven komen bij het werken met de import-tool. Bij elke vraag staat ook telkens de oplossing genoteerd.
Moest u er alsnog niet uitgeraken, aarzel dan niet om een berichtje via Nova naar onze helpdesk te sturen.
Meerdere records die matchen voor een update
Deze foutmelding kan u krijgen als u bv. bij de import hebt aangegeven dat u wil matchen op 'klantnummer', maar er al meerdere bestaande klanten worden gevonden die dit nummer hebben. Als dat het geval is, dan kan het systeem niet kiezen welke klant moet worden bijgewerkt.
Hierdoor zal de import-tool deze rij negeren en niks updaten.
Hoe oplossen?
Het kan dat u uw kolommen om op te matchen beter moet instellen. Stel dat u bv. enkel 'naam' hebt aangeduid, overweeg dan om zowel 'naam' als 'postcode' te gebruiken. Dat maakt de kans op dubbels alvast kleiner.
U kan ook eerst uw gegevens in het systeem controleren en de dubbels handmatig oplossen. Zodra u de preview van uw import-bestand opnieuw opvraagt, zou de foutmelding dan moeten verdwijnen.
De productcode van de hoofdleverancier wordt niet opgeslagen
Er zijn enkele velden die u niet kan aanpassen via een import van producten. Dit zijn:
Hoofdleverancier
Productcode hoofdleverancier
Productnaam hoofdleverancier
Die velden zijn namelijk afgeleid uit de ingestelde productleveranciers bij het product. Dit is de informatie die u bij de sectie 'Leveranciers' vindt als u uw product opent.
Hoe oplossen?
U kan deze velden enkel importeren/aanpassen door een import te doen op entiteit 'Productleverancier'.