Naar de hoofdinhoud

Triggers om een workflow aan te roepen

Meer informatie over welke triggers nodig zijn om een workflow aan te roepen

Steven Lemmens avatar
Geschreven door Steven Lemmens
Meer dan 3 weken geleden bijgewerkt

Dit helpdeskartikel geeft meer informatie over wat triggers binnen een workflow precies doen en geeft enkele voorbeelden van de mogelijkheden. Als u meer algemene informatie over workflows zoekt kan u terecht in dit helpdeskartikel en als u meer informatie wil over hoe u een workflow kan instellen kan u in dit helpdeskartikel terecht.


Triggers

Een trigger is een specifieke actie die in het systeem gebeurt die een workflow event in gang kan zetten. Een workflow event is een onderdeel van een workflow.

Een mogelijke trigger kan bijvoorbeeld het opslaan van een offerte zijn.

Afhankelijk van het type van je workflow, heb je andere triggers die je kan gebruiken. We geven eerst een overzicht van alle triggers, daarna bekijken we even welke triggers beschikbaar zijn bij welk type.

Dit zijn alle triggers:

Type van trigger

Wanneer start de workflow?

Toevoegen

Bij het toevoegen van een nieuw item.

Bewerken

Bij opslaan van een bestaand item, maar niet bij het toevoegen.

Toevoegen en
Bewerken

Zowel bij het toevoegen als bij het bewerken

Dit is dus een combinatie van zowel de triggers 'Toevoegen' en 'Bewerken'.

Kopiëren

Bij het kopiëren van een reeds bestaand item.

Converteren

Bij het aanmaken van een item uit een ander item, bijvoorbeeld bij het aanmaken van een project vanuit een offerte. Of het aanmaken van een levering vanuit een verkooporder.

Digitaal ondertekenen

Bij digitaal ondertekenen van bijvoorbeeld een offerte.

Verwijderen

Bij het verwijderen van een item, zoals het verwijderen van een klant.

UI-wijziging

Het wijzigingen van de gekozen optie in een keuzelijst

Interval

Een trigger die niet gebaseerd is op een actie in het systeem, maar wel op een tijdstip.

Opgelet. Deze trigger is nog niet actief.

Beschikbaarheid triggers afhankelijk van het type.

Afhankelijk van het type van je workflow krijg je meer of minder mogelijke triggers te zien.

Zo heb je bij een repetitieve workflow kan je enkel kiezen uit:

  • interval

  • kopiëren

Bij een workflow met als type voor bewaren kan je enkel kiezen uit:

  • kopiëren

  • UI-wijziging.

Bij een workflow met als type na bewaren heb je bijna alle triggers:

  • Toevoegen

  • Bewerken

  • Toevoegen en bewerken

  • Converteren

  • Digitaal ondertekenen

  • Verwijderen

Was dit een antwoord op uw vraag?