Het overzicht "Planning" in de mobiele Fieldapp toont standaard de eigen planning voor vandaag in een kalender-weergave. Via de pijlen links en rechts gaat u makkelijk naar de volgende en vorige dag. Door op het woord "Vandaag" te klikken kan u een datum ingeven om ineens naar die datum te springen.
Door een planning-item te openen krijg je meer details over wat er precies ingepland is. Stel dat het een werkbon is, dan krijgt u de mogelijkheid om de werkbon te openen of bijvoorbeeld de klant te openen.
Mogelijkheden vanuit het planning-item
Eens u een planning-item hebt geopend kan u verscheidene acties ondernemen hier.
Een nieuwe werkbon aanmaken
Deze actie krijgt u alleen als er een project werd ingepland. Uw technieker(s) kunnen dan via de Field App zelf een werkbon starten voor dit project om hun uren en verbruikte materialen op te registreren.
Tijdregistratie starten
Als het om een project gaat dat ingepland werd, krijgt u de optie om eerst een fase te kiezen (indien van toepassing) om uw tijd op te registreren. Anders wordt uw tijd ineens op het project zelf geregistreerd.
Als het om een werkbon gaat die ingepland wordt, dan wordt uw tijdregistratie gestart op de werkbon zelf.
Todo's onder project
Als er openstaande todo's zijn onder het project, dan kan u dat in één oogopslag zien bij het planning item en deze raadplegen via de knop "Openstaande todo's". U kan ineens een nieuwe to-do aanmaken via de knop "Todo toevoegen".
Fases onder het project raadplegen
Via de knop "Toon fases" kan u de fases onder het project raadplegen. U krijgt dan in een nieuw scherm alle projectfases (taken) te zien van het project. U hebt zo ineens de optie om een fase uit te kiezen en ineens een tijdregistratie te starten.
Route tonen
Deze knop zal (indien geïnstalleerd) de Google Maps openen en de route al klaarzetten naar het werfades van het project.
Indien u liever de Street View weergave van Google hebt kan u dit bereiken via de knop "Toon Street View".
Contactpersoon bellen
Indien op het project een contactpersoon gekozen werd en indien deze een telefoonnummer heeft, kan u met één klik op de knop deze contactpersoon opbellen via de knop "Bel contactpersoon".
Kan ik de planning van iedereen zien?
Standaard krijg je enkel je eigen planning te zien in deze weergave. Stel dat je het mogelijk wil maken om de planning van iedereen te kunnen zien, dan is dat ook mogelijk. U gaat hiervoor in het platform naar Instellingen > Planning > Algemeen
. Onder het kopje "Mobile Field App
" kiest u voor "Planning van iedereen weergeven in de mobile app
".