In de release van oktober 2025 zijn er verschillende grote verbeteringen doorgevoerd aan de geboekte kosten onder projecten, planning, parameters en veel meer!
Productverbeteringen
Omschrijving | Meer informatie |
Algemeen |
|
Betere weergave van parameters binnen een samenstelling, waardoor de weergave van een samenstelling compacter wordt. Hierdoor wordt het makkelijker om met grote aantallen parameters binnen een samenstelling te werken. | |
Het is mogelijk om klanten of leveranciers af te schermen voor collega's, waardoor u meer granulair kan bepalen wat wel of niet zichtbaar mag zijn voor uw collega's. | |
Productbeheer |
|
Het is nu mogelijk om een standaard marge-percentage in te stellen voor nieuwe producten. | |
De mogelijkheid om met een margeverliespercentage te werken werd toegevoegd. | |
Uitvoeringstaat |
|
In facturatiemodus werd een nieuwe kolom 'Cumulatief' toegevoegd. Dit is de som van wat er al gevorderd/gefactureerd werd + wat er nu aangevinkt is om te vorderen/factureren. |
|
Bij het aanmaken van een inkoop of een prijsaanvraag worden titels nu ook weergegeven in de pop-up. |
|
Projectbeheer - Geboekte kosten |
|
Nieuwe weergave van de geboekte kosten. U krijgt nu meer gegevens en een duidelijk overzicht van waar de geboekte kosten komen (werkbon, magazijn, ...) Je kan eenvoudig doorklikken naar het product of het gekoppelde order of werkbon. | |
De kostenlijst geeft nu ook de actuele kostprijs weer op basis van gekoppelde aankoopfacturen, op voorwaarde dat deze gekoppeld is aan een inkooporder. Het systeem berekent de actuele kostprijs op basis van het totaalbedrag op de lijn van de aankoopfactuur, gedeeld door het aantal dat geboekt werd. |
|
De mogelijkheid om te filteren voor welke kosten je een aankoopfactuur wel/niet ontvangen hebt werd toegevoegd. |
|
Projectbeheer - Todo lijst |
|
De mogelijkheid om enkele todo's te selecteren en daarmee één werkbon aan te maken werd toegevoegd. | |
Orderbeheer |
|
De mogelijkheid om de waarde van de volgende factuur op bij een abonnement te berekenen op basis van de vorige waarde van dit veld. | |
De mogelijkheid om een inkooporder terug te brengen nadat het verwijderd werd is toegevoegd. |
|
Installatiebeheer |
|
De types van installaties zijn nu instelbaar. Je kan dit veld ook nog toevoegen als filter bovenaan de lijst met installaties. | |
Facturatie |
|
De mogelijkheid om een voorschot procentueel in mindering te brengen werd toegevoegd. | |
Nieuwe tags voorzien:
| |
Planning |
|
Het werken met pipelines werd uitgebreid en intelligenter gemaakt. Zo kan je nu de daadwerkelijke uren inplannen, rekening houdend met de uurroosters van elke (custom resource). | |
OCR |
|
Het is nu mogelijk om een betaalconditie te kiezen of automatisch een nieuwe betaalconditie aan te maken vanuit de OCR-inbox. | |
Werkbonnen |
|
Er werd een optimalisatie doorgevoerd waardoor het werken met zeer veel materialen op een werkbon efficiënter gemaakt werd. |
|
Workflows |
|
Het is nu mogelijk om onder een klant, een project of een werkbon automatisch een todosjabloon te laten aanmaken via een workflow. | |
Het is nu mogelijk om een workflow zo in te stellen dat deze altijd triggert, in plaats van enkel de eerste keer dat er aan de condities wordt voldaan. | |
Integraties - Exact Online |
|
Bij het wegboeken naar een afgesloten periode kan nu automatisch de eerstvolgende beschikbare periode worden gebruikt om naar weg te schrijven. | |
CRM - Klant / Leverancier |
|
De mogelijkheid om bepaalde klanten of leveranciers af te schermen is toegevoegd. Dit om bijvoorbeeld bepaalde aankoopfacturen die via de Peppol-inbox binnenkomen alleen zichtbaar te maken voor de gebruikers met toegang tot deze leverancier. |
Bugfixes
Algemeen |
Probleem opgelost waarbij de bankrekening werd gewist na het bewaren van de vestiging. |
Probleem opgelost waarbij een keuzelijst met meerdere niveaus voor subopties niet allemaal getoond werden. |
Probleem opgelost waarbij een optielijst (zonder optie gekozen) de foute kostprijs toonde. |
Prijzen actualiseren van producten binnen een optielijst werkt nu correct. |
Workflows |
Probleem opgelost waarbij een workflow niet correct start wanneer de entiteit achterliggend bewaard wordt. |
Uitvoeringstaat |
Probleem opgelost waarbij het zoeken door de inhoudstafel niet werkte in een zeer lange uitvoeringstaat. |
Productstatistieken |
Probleem opgelost waarbij je in de filters probeert te filteren op een relatiekeuzeveld. |
Orderbeheer |
Probleem opgelost waarbij de pop-up om een levering te maken te klein was om alle informatie in de pop-up deftig weer te geven. |
Probleem opgelost waarbij het aanmaken van een levering uit een verkooporder traag inlaadde. |
Digitaal ondertekenen |
Bij de digitale ondertekening van een vordering veranderde de status van de vordering niet automatisch naar 'Goedgekeurd'. |
Er werd een probleem opgelost waarbij de volgorde van regels op een order niet werden gerespecteerd bij het overnemen naar de levering. |
Planning |
Probleem opgelost waarbij de ingestelde tijdspanne niet werd behouden wanneer je op de knop 'Vandaag' klikte. |
Werkbonnen |
Probleem opgelost waarbij het uurtype in bulk veranderen niet werkte. |
Probleem opgelost waarbij een verwijderde werkbon niet meer kon opgeroepen worden, ondanks dat je een rechtstreekse link had. |
UBL |
Probleem opgelost waarbij de export naar UBL mislukte als er rijen van het type 'witruimte' op een factuur voorkwamen. |